Events

02/21/2017

UPDATE! 21 Companies! "IIDP Career Talk 2017" on 27th, Feb. at Oookayama, TTF!

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最新情報Update!

東工大留学生を求める21社が来校!(留学生限定)

Career Talk 2017" is a Career Study Fair for International Students of Tokyo Tech.  21 companies will come. 

"IIDP Career Talk 2017" will be held on 27th, Feb. at TTF of Oookayama.

21companies;

IBMBosch三菱電機(情報技術総研)JNC Lenovo P&G産業総合研究所SBITata Consultancy ServicesNTTグラナイトリバー、ヨコオ、FORCIAMAZDANTTデータ島津製作所、Mercedes-Benz日立製作所、ウェザーニューズソリトンシステムズ、太陽HD 順不同)

Use of Languages:Depending upon each firm.(日本語力は歓迎されます)

Siemens社は急きょ出展中止。NTTデータ社は追加出展となります。


Time Table:

1300-1430 Career Seminar for Int’l Students 留学生キャリアセミナー
1430-16:30 Communication with Companies 個別ブース交流
 

On-site registration is available.

“Pre-Entry” is recommended.

Register your ;

 1.Name, 

 2.Student ID Number,

 3.Department name 

 4.Year in School (e.g., B3、M2、D3....)

at the below websaite.

http://idc.disc.co.jp/tokodai/iidp2017registration

(Pre‐Entry Deadline : By 22nd. FEB)

 

Pre-Entry特典 (当日50名限定)
Privileges of Pre-entry ONLY:

“Job Hunting Guide for Int’l Students” 50 copies only. On a first come, first served basis on the day. Pre-entry ONLY

 

事前準備に!(リンク)

留学生のための就職支援ネットワーク
https://www.ajinzai.com/college/personal_exist/?admin_corporation_cd=70&school_cd=1145 

Contents(English)
I-6 Application form which called entry sheet in Japan
I-5 Pre-entry and company information session

 

 

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02/14/2016

22 Companies! "IIDP Career Talk 2016" on 16th, Feb. at Oookayama, TTF!

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(留学生限定)

Career Talk 2016" is a Career Study Fair for International Students of Tokyo Tech.  22 companies will come to OOOKAYAMA. 

"IIDP Career Talk 2016" will be held on 16th, Feb. at TTF of Oookayama.

22companies;
カネカ、NECBosch,、旭化成、太陽HDIBMBloomberg日本ゼオン日本電波工業、MicroSoftLenovo三菱電機情報技術総合研究所、JSR、京セラ、JNC日立製作所NTTデータ、SONY、NTT研究所(日本電信電話)、東レ、寺岡精工、ノリタケ カンパニーリミテド

Use of Languages:Depending upon each firm.(日本語力は歓迎されます)

 

Time Table:

1300-1430 Career Seminar for Int’l Students 留学生キャリアセミナー
1430-1700 Communication with Companies 個別ブース交流

事前登録は終了しました。 当日会場にて手続きして下さい。
The Pre-entry was closed.  Please register at the venue of the event on 16th, Feb.

“Pre-Entry” is recommended.

Register your ;

 1.Name, 

 2.Student ID Number,

 3.Department name 

 4.Year in School (e.g., B3、M2、D3....)

at the below websaite.

http://idc.disc.co.jp/tokodai/iidp2016registration

(Pre‐Entry Deadline : By 11th FEB)

Pre-Entry特典 (当日50名限定)
Privileges of Pre-entry ONLY:

“Job Hunting Guide for Int’l Students” 50 copies only. On a first come, first served basis on the day. Pre-entry ONLY

 

CTチラシ改.pdf

CTチラシ改.jpg

 

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10/15/2015

IIDP Orientation Material DL【October 2015】

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The documents distributed at the Orientation for IIDP on 6th. and 8th. Oct. as follows;

H27年度10月オリエン資料まとめ.pdf

■IIDP対象専攻

基礎物理学、物性物理学、化学、物質科学、材料工学、有機・高分子物質、応用化学、化学工学、機械物理工学、機械制御システム、機械宇宙システム、電気電子工学、電子物理工学、通信情報工学、土木工学、国際開発工学、物質科学創造、材料物理科学、人間環境システム、化学環境学、物理電子システム創造、メカノマイクロ工学、物理情報システム、情報環境学、価値システム、社会工学、以上、26専攻。

■IIDPについてはこちら;http://www.iidp.titech.ac.jp/program.html

■About IIDP;http://www.iidp.titech.ac.jp/english/program.html

■全体パンフ

日本語パンフ.pdf
Englishパンフ.pdf

■キャリア科目全体について

H27年度大学院キャリア科目学習案内および教授要目(修正版).pdf

2015_Guide_of_Career Development Courses_Revised_20150330-2.pdf

(博士用)H27年度後期キャリア科目講義一覧・講師紹介20151007.pdf

Doctral Career DesignⅠF-E(English).pdf

■ALP研修関係
H27年度ALP研修1F(ティーチング)募集要項_20150824.docx
English_H27年度ALP研修1F(ティーチング)募集要項_20150824.doc
 
H27年度ALP研修2F(海外研修)募集要項(追加募集用)_20150917 (1).docx 
English_H27年度ALP研修2F(海外研修)募集要項(追加募集用)_20150917.doc
 

ALP研修基礎告知ポスター1001.pdf

ALP発展研修Fポスターチラシ20151001.pdf

■PLP研修及びインターンシップのための登録関係

H27年度PLP研修S・F募集要項_20150908.docx
English_H27年PLP研修S・F募集要項_20150908.doc

H27年10期オリエンテーション資料(PLP研修関係まとめ).docx

PLP発展研修(H27年度10月)チラシ (1)V.pdf

オリエンテーション資料(インターンシップの効果)(H27年10月期).pdf

>>産学協働イノベーション人材育成コンソーシアム事業

コンソーシアム紹介チラシ(標準).pdf

PLP研修登録シート(O)(2015032).xls

 

Mail:iidpinfo@jim.titech.ac.jp
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09/08/2015

IIDP Career Program Orientation(October 2015)

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According to Your department’s* policy, the doctoral students who enrolled in October, 2015 have to register either ALP or PLP in March,2016 and are acquired to earn necessary credits.

 

6th.Oct.(Tue) 15:05~ 16:35 Oookayama S222 (Video Link to Suzukakedai J233)
8th.Oct.(Thu) 13:20~ 14:50 Suzukake J233 (Video Link to Oookayama S223)

 

*[Applicable departments]
26 departments as follows:
Physics (Particle, Nuclear and Astro-Physics), Physics (Condensed Matter Physics), Chemistry, Chemistry and Materials Science, Metallurgy and Ceramics Science, Organic and Polymeric Materials, Applied Chemistry, Chemical Engineering, Mechanical Sciences and Engineering, Mechanical and Control Engineering, Mechanical and Aerospace Engineering, Electrical and Electronic Engineering, Physical Electronics, Communications and Computer Engineering, Civil Engineering, International Development Engineering, Innovative and Engineered Materials, Materials Science and Engineering, Built Environment, Environmental Chemistry and Engineering, Electronics and Applied Physics, Mechano-Micro Engineering, Information Processing, Mechanical and Environmental Informatics, Value and Decision Science, Social Engineering.
Please check your departments' curriculum guides for details.

 

IIDP Career Program Orientation_P_20150907.jpg

 

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04/07/2015

FY2015 IIDP Orientation Material DL

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4/3(金) 、6(月)に開催した、IIDPオリエンテーションで使用した資料一式のダウンロードが可能になりました。

The documents distributed at the Orientation for IIDP on 3rd. and 6th. Apr. as follows;

 

H27年度4月オリエンおさらい.pdf

 

 

Orien1

 

 

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IIDP対象専攻(Applicable departments)
http://www.iidp.titech.ac.jp/event/2015/000434.html 

 

IIDPについてはこちら;
http://www.iidp.titech.ac.jp/program.html

About IIDP;
http://www.iidp.titech.ac.jp/english/program.html

 

全体パンフ

日本語パンフ.pdf

Englishパンフ.pdf

 

キャリア科目全体について

H27年度大学院キャリア科目学習案内および教授要目(修正版).pdf

 2015_Guide_of_Career Development Courses_Revised_20150330-2.pdf

 

 

(博士用)H27年度後期キャリア科目講義一覧・講師紹介20150423-2.pdf

 

ALP研修関係

H27年度ALP研修ⅠS(ティーチング)募集要項_20150309.docx

English_H27年度ALP研修ⅠS(ティーチング)募集要項_20150309.doc


H27年度ALP研修ⅡS(海外研修)募集要項_20150309.docx

English_H27年度ALP研修ⅡS募集要項_20150309.doc



PLP研修及びインターンシップのための登録関係

H27年度PLP研修S/F募集要項_20150309.docx

English_H27年PLP研修S/F募集要項_20150309.doc

 

H27年度 PLP研修(5枚セット)オリエン用資料.docx


コンソーシアム紹介チラシ(標準).pdf

PLP研修登録シート(O)(2015032).xls

 

問合せはこちらまで(メール):iidpinfo@jim.titech.ac.jp

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03/24/2015

FY2015 IIDP Orientation

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平成27年度4月入学の博士後期課程学生*は、目指す進路に応じ、修了までに「アカデミックリーダー教育院」「プロダクティブリーダー教育院」いずれかに所属し、各専攻の指定する単位取得のため、大学院キャリア科目を履修する必要があります。
4/3(金) 15:30~16:00全体説明 すずかけ台J233(大岡山S222に遠隔中継)
         16:00~PLP科目説明→ ALP科目説明 J233(遠隔中継)
 16:00~ALP科目説明→ PLP科目説明 J234
4/6(月) 15:30~16:00 全体説明 大岡山S222(すずかけ台J233に遠隔中継)
 16:00~PLP科目説明→ ALP科目説明 S222(遠隔中継)
 16:00~ALP科目説明→ PLP科目説明 S223
※各科目説明はそれぞれ20分程度
【対象専攻】
基礎物理学、物性物理学、化学、物質科学、材料工学、有機・高分子物質、
応用化学、化学工学、機械物理工学、機械制御システム、機械宇宙システム、
電気電子工学、電子物理工学、通信情報工学、土木工学、国際開発工学、
物質科学創造、材料物理科学、人間環境システム、化学環境学、
物理電子システム創造、メカノマイクロ工学、物理情報システム、
情報環境学、価値システム、社会工学、
以上、26専攻。
詳細は各専攻の学習案内を確認してください。
-----------------------------------------
IIDP Career Program Orientation
According to Your department’s* policy, the doctoral students who enrolled in April, 2015 have to register either ALP or PLP and are acquired to earn necessary credits.
3rd.Apr.(Fri) 15:30~16:00 Suzukake J233(Video Link to Oookayama S222)
               16:00~PLP→ALP Orientation J233 (Video Link)
               16:00~ALP→PLP Orientation  J234
6th.Apr.(Mon)15:30~16:00 Oookayama S222(Video Link to Suzukake J233)
              16:00~ PLP→ALP Orientation S222 (Video Link)
              16:00~ ALP→PLP Orientation S223
[Applicable departments] 26 departments as follows:
Physics (Particle, Nuclear and Astro-Physics), Physics (Condensed Matter Physics), Chemistry, Chemistry and Materials Science, Metallurgy and Ceramics Science, Organic and Polymeric Materials, Applied Chemistry, Chemical Engineering, Mechanical Sciences and Engineering, Mechanical and Control Engineering, Mechanical and Aerospace Engineering, Electrical and Electronic Engineering, Physical Electronics, Communications and Computer Engineering, Civil Engineering, International Development Engineering, Innovative and Engineered Materials, Materials Science and Engineering, Built Environment, Environmental Chemistry and Engineering, Electronics and Applied Physics, Mechano-Micro Engineering, Information Processing, Mechanical and Environmental Informatics, Value and Decision Science, Social Engineering.
Please check your departments' curriculum guides for details.

平成27年度4月入学の博士後期課程学生*は、目指す進路に応じ、修了までに「アカデミックリーダー教育院」「プロダクティブリーダー教育院」いずれかに所属し、各専攻の指定する単位取得のため、大学院キャリア科目を履修する必要があります。

 

4/3(金) 15:30~16:00全体説明 すずかけ台J233(大岡山S222に遠隔中継)

           16:00~PLP科目説明→ ALP科目説明 J233(遠隔中継)

          16:00~ALP科目説明→ PLP科目説明 J234

 

4/6(月) 15:30~16:00 全体説明 大岡山S222(すずかけ台J233に遠隔中継)

           16:00~PLP科目説明→ ALP科目説明 S222(遠隔中継)

           16:00~ALP科目説明→ PLP科目説明 S223

 

※各科目説明はそれぞれ20分程度

 

【対象専攻】

基礎物理学、物性物理学、化学、物質科学、材料工学、有機・高分子物質、

応用化学、化学工学、機械物理工学、機械制御システム、機械宇宙システム、

電気電子工学、電子物理工学、通信情報工学、土木工学、国際開発工学、

物質科学創造、材料物理科学、人間環境システム、化学環境学、

物理電子システム創造、メカノマイクロ工学、物理情報システム、

情報環境学、価値システム、社会工学、

以上、26専攻。

詳細は各専攻の学習案内を確認してください。

-----------------------------------------

IIDP Career Program Orientation

 

According to Your department’s* policy, the doctoral students who enrolled in April, 2015 have to register either ALP or PLP and are acquired to earn necessary credits.

 

3rd.Apr.(Fri) 15:30~16:00 Suzukake J233(Video Link to Oookayama S222)

                  16:00~PLP→ALP Orientation J233 (Video Link)

                  16:00~ALP→PLP Orientation  J234

 

6th.Apr.(Mon)15:30~16:00 Oookayama S222(Video Link to Suzukake J233)

                   16:00~ PLP→ALP Orientation S222 (Video Link)

                   16:00~ ALP→PLP Orientation S223

 

[Applicable departments] 26 departments as follows:

Physics (Particle, Nuclear and Astro-Physics), Physics (Condensed Matter Physics), Chemistry, Chemistry and Materials Science, Metallurgy and Ceramics Science, Organic and Polymeric Materials, Applied Chemistry, Chemical Engineering, Mechanical Sciences and Engineering, Mechanical and Control Engineering, Mechanical and Aerospace Engineering, Electrical and Electronic Engineering, Physical Electronics, Communications and Computer Engineering, Civil Engineering, International Development Engineering, Innovative and Engineered Materials, Materials Science and Engineering, Built Environment, Environmental Chemistry and Engineering, Electronics and Applied Physics, Mechano-Micro Engineering, Information Processing, Mechanical and Environmental Informatics, Value and Decision Science, Social Engineering.

Please check your departments' curriculum guides for details.

 

 

2015_IIDP_Orientation_English.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

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02/18/2015

【2/27(金)直接会場へ】東工大留学生のためのIIDPキャリアトーク 

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事前登録は終了しました。 当日会場にて手続きして下さい。

The Pre-entry was closed.  Please register at the venue of the event on 27th., Fri.

TTF(Tokyo Tech Front)

http://www.somuka.titech.ac.jp/ttf/access/

2/27(金)12:30から、大岡山TTFにて、東工大留学生のためのキャリアトークを開催します。

27th, FEB. @ TTF-Ookayama

CTチラシ.pdf

 

留学生の方、企業で活躍する留学生姿や日本企業への理解を深める機会として下さい。

 

Pre-Entry(until 23rd. Feb.) :  tokodai@disc.co.jp

Please send the following infomation.
1.Name  
2.Student ID Number 
3.Depertment name  
4.Year in School (e.g., B3、M2、D3....)
tokodai@disc.co.jp

 

 

 

 

CTチラシ.jpg

 

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02/05/2015

2/20(金)来る4月から社会人になる東工大生へ「会社に入ってからのキャリア」講座

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2/20(金)17:10大岡山TTFにおいて、この4月から社会人になる東工大生のための、「会社に入ってからのキャリア」講座を行います。17:10~18:30(予定)

会社人生を送る上で知っておきたい人事の仕組みや、技術職開発職研究職といった、東工大生ならではの役割に期待されることなど、社会人教育や企業向けセミナー等で実績が多数ある、イノベーション人材養成機構(IIDP)の先生方が、失敗しない会社人生を送るためのヒントをお話します。

毎年この時期に開催し、社会人になる東工大生に、有益なメッセージをお送りしています。(通算4年目開催)

どなたも参加出来ます。資料に限りがありますので、事前予約者優先です。

メールでお申込み下さい。(氏名・所属研究科・学年記載のこと)

iidpinfo@jim.titech.ac.jp

 

201502会社に入った後のキャリア タテ看板.jpg

 

 

201502会社に入った後のキャリア タテ看板.pptx




 

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12/02/2014

いよいよ12/4(木)!ドクターズキャリアフォーラム(DCF)

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事前登録は終了しました。当日会場でお手続き下さい。

博士人材(博士後期課程学生とポスドク)を対象とするキャリアイベントとして、わが国最大のイベント「東工大IIDPドクターズキャリアフォーラム(DCF)」が、12/4(木)大岡山キャンパス東工大蔵前会館(TTF)で開催されます。

長期インターンシップや就職等で博士を求める企業28社が参集します。年1回だけの催しですので、ぜひ事前登録の上、ご参加下さい。
毎年たくさんの博士がDCFを契機に就職やインターンシップのきっかけを作りました。就職を考えている方は、ぜひご来場をお待ちしております。
 
【出展予定企業】(順不同、敬称略)
カネカ、ボッシュ、日立製作所、大塚製薬、キーサイト・テクノロジー(旧アジレント)、日本IBM、スリーエム ジャパン、東洋合成工業、JSR、NTT、富士フイルム、三菱電機(株)先端総研・情報技術総研、富士ゼロックス、日本電気中央研究所、日本無線、村田製作所、東レ、日本ゼオン、住友金属鉱山、シュルンベルジェ、太陽ホールディングス、旭硝子、IHI、マイクロソフトディベロプメント、フィックスターズ、日本電波工業、パナソニック、JT
(順不同)
当日は、興味のある企業にキャリアシート・履歴書の提出ができます。下記よりダウンロード・複数枚印刷して(希望企業各社に提出して頂くため)お持ち下さい。
履歴書フォーム.xls(本格的就活者用。使用するしないは任意です。手書きの必要はありません)
(両面印刷でプリントすると表裏4ページになります)
DCF参加の方、上記「参加ガイド」「企業プロフィール」を事前に読むことで、DCF当日効率的な活動ができます。
「自分に合った企業が無い」というような、可能性を自ら狭めることがないよう、参加ガイドをよく読んで来て下さい。

【ドクターズキャリアフォーラム日程】
日時:12/4(木)
14:00~15:30 博士キャリアセミナー(博士の活躍/採用に関する10社のプレゼンテーション)
15:30~18:00 個別ブース説明
場所:東京工業大学 大岡山キャンパス東工大蔵前会館(TTF)1階くらまえホール


対象:博士後期課程学生およびポスドク
*学部生・修士生は参加できません
(本学以外の博士人材の方も連携するキャリア支援プログラム登録者の理系博士後期課程在学生であれば、所属大学のプログラム担当事務局を通して参加可能です。そちらの事務局で一括して、参加申込みとなりますので、必ず事前に所属プログラムの事務局に申し込んで下さい(個人での登録、当日登録はできません)。
該当する連携プログラム:ポスドクキャリア開発事業。産学協働イノベーション人材育成協議会。連携契約大学(慶応大、首都大、電通大、横国大)。


すべての事前登録受付:12/1まで(それ以後は当日会場で手続きして下さい)
DSCN2008_R.JPG
ブース前には行列も(昨年度の模様)
事前登録でスムーズな入場を(開会時はたいへん混雑します)
 
【お申込み】
事前登録受付:12/1まで(それ以後は当日会場で手続きして下さい)
事前登録メール:iidpinfo@jim.titech.ac.jpj事前登録は終了しました。当日会場でお手続き下さい。
(電話での登録・問合せはできません。すべてメールでお願いいたします)
①氏名、②所属先・学年(東工大以外の方は大学名) ③連絡先電話番号・メールアドレス
をご記載の上、「DCF参加希望」と題し、上記までメールでお送り下さい。
会場にはコピー機が置かれていないため、キャリアシート類は事前に記入、コピーしてお持ちいただくのをお勧めします。
事前登録した方で、当日15:30からの個別ブース説明への先着50名の方に、「日経業界地図2015」最新版(非売品)を来場時差し上げます。
定員に達した場合、当日受付をお断りする場合もありますので、事前登録をお勧めします。
2014DCFチラシ最終版_ページ_1.jpg
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10/17/2014

December, 4 (Thu) Guide for participants of the Fusion Project (those who have applied)

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We are no longer accepting applications for participation in the Fusion Project on December, 4 (Thu).

12/4(木)12フュー人時から大岡山TTFくらまえホールで開催のIIDPフュージョンプロジェクト(FP)に参加される方(申込み済の方)専用情報ページです。内容は随時更新ですので、日ごろから確認をお願いいたします。
(まだ参加申込みされていない方は、申込書に記入の上、メールでお申込み下さい。締切:10/31 17時  ※同日に開催されますDCFとは別の内容のイベントになりますのでご注意ください。)
【申込書】
http://www.iidp.titech.ac.jp/archive/2013/post-000101.html
1.当日までの準備
フュージョンプロジェクト(FP)で必要になるのは;
①発表ポスター
②発表レジュメ
③自己紹介シート
の3点です。
①発表ポスター(締切:なし。当日持参)
B1サイズ(模造紙サイズ)等、一般的な大きさのもので、張り付けるパネル(170cmx150cm)に収まる範囲のものを用意して下さい。(横サイズがパネルをはみ出ると掲示できません)
A4やA3サイズの紙を多数貼り付けるというのは作業に時間がかかるので避けて下さい。
ポスターはFP終了後も、その後のドクターズキャリアフォーラム(DCF)終了まで会場に設置します。特にアナウンスがなければ、終了時まで掲示しておいて下さい。
(ポスターの回収はその時刻まで待って下さい)
②発表レジュメ(締切:11/25(月)17:00までに、事務局宛にメール添付で送付)
発表ポスターをそのままA4サイズに縮小したもの。(別途作成の場合は、A4一ページに収まるもの)
「③自己紹介シート」とともに事前にコピーして、当日来場企業の方に配布しますので、締切までに事務局に送って下さい。提出後の差替えは出来ません。
③自己紹介シート(締切:11/25(月)17:00までに、事務局宛にメール添付で送付)
自分をアピールするためのシート。
基本情報(氏名・研究科・専門・連絡先等)だけでなく、詳しい研究テーマや、ご自分の得意なこと、特に就職を希望する方であれば、そうした「意欲」をアピールすることで、FPが終わった後も企業との連絡や、就職活動でもし自己紹介シートを活用してアピールしたという成功例があります。
(公開する個人情報・住所・電話等は自己責任で記入して下さい。住所や電話番号は記載しないとか研究室にする、メールアドレスのみにする等、工夫して下さい)
自己紹介 見本.pdf
2.提出物締切り
事前にコピーが必要な「発表レジュメ」と「自己紹介シート」は11/25(月)17:00までに、事務局宛にメール添付で送って下さい。
締切を過ぎてからの訂正・差替えは出来ません。
発表ポスターは12/4のFP当日、ご自身でお持ち下さい。
3.事前説明会
FPに初めて参加する方を対象に、事前説明会を行います。
11/6(木)大岡山 14:00~(30分程度)
@H113
11/7(金)すずかけ 16:45~(30分程度)
@J233
所属キャンパス問わず、都合の良い日程に参加して下さい。
4.自己紹介シート事前添削
希望される方は、イノベーション人材養成機構(IIDP)チーフコーディネーターで、東工大のキャリアアドバイザーを長年務めている増沢隆太特任教授より、事前添削を受けることが出来ます。
11/8(金)まで受け付けます。
希望者はメールでIIDP事務局に「FP自己紹介添削希望」と題して添付で送って下さい。
書式:パワーポイント(PPT以外の形式の場合は書込修正の返信が出来ない可能性があります)
送信後、「3営業日」(←週末・祭日含まず)以内に返信が無い場合は再度事務局に確認メールを送って下さい。
すべての連絡先:
イノベーション人材養成機構(IIDP) FP事務局
ciidp@jim.titech.ac.jp
オフィスアワー(標準的ビジネスアワーに準ず。平日9時~17時)

This is a dedicated information page for people participating (those who are already registered) in IIDP Fusion Project (FP) being held at Kuramae Hall, Ookayama, TTF on December, 4 (Thu) from 12:00.
Please check from time to time as the contents may get updated.

(People who have not applied for participation are requested to fill in the application form and send it by email.
Deadline: October, 31, 17:00 NB: Please note that contents of this event will be different from those of DCF being held on the same day.)

 

FP application form (full name).xlsx

 

1. Preparations up until the day of the event

The following 3 items are required for the Fusion Project;
(1) Posters to be presented
(2) Resume to be presented
(3) Self-introduction sheet

 

(1) Posters to be presented (Deadline: none. To be carried on the day of the event)

Please ensure that the poster fits the panel (170 cm x 150 cm) on which it is to be pasted, for example, size B1 (paper vellum size).
(If the breadth is wider than the panel, the poster cannot be displayed)

Please avoid using A4 and A3 sized papers as pasting multiple poster will become time-consuming.

The posters remain displayed in the venue even after the FP is over, until the completion of Doctor's Career Forum (DCF) that is held afterwards.
Unless announced otherwise, please display them up until the completion of the event.
(Please wait until completion before removing the posters)

 

(2) Resume to be presented (Deadline: Send it as an email attachment to the office before November, 25 (Mon), 17:00)

Shrink the posters to be presented to A4 size.
(If specially created, fit to 1 paper of A4 size)

Copy them beforehand along with the "(3) Self-introduction sheet", and send both to the office by the deadline so that they can be distributed to the companies participating in the event.
They cannot be replaced once submitted.

 

(3) Self-introduction sheet (Deadline: Send as email attachment to the office before November, 25 (Mon), 17:00)

Sheet for pitching oneself.

In addition to mentioning your basic information (full name, postgraduate course, specialization, contact address, etc.) in the self-introduction sheet, if you use it to pitch yourself in a way that demonstrates your "drive" as a person seeking employment, while mentioning your research topic in detail, as well as your strong areas, there are successful cases of students using it even after the FP is over when job hunting or contacting the companies.

(Please enter your personal information, address, telephone number etc., taking self-responsibility for making it public. You may omit the address and phone number, or use the laboratory address or just your email address.)

Self-introduction Sample.pdf

 

2. Submission deadline

First make copies of the "Resume to be presented" and "Self-introduction sheet" and then send them as email attachment to the office before November, 25 (Mon), 17:00.

Corrections and replacements cannot be made once the deadline is over.

Please carry the posters to be presented yourself for the FP on December, 4.

 

3. Preliminary briefing sessions

Preliminary briefing sessions will be held for people participating in the FP for the first time.

November, 6 (Thu) Ookayama 14:00 onwards (up to 30 mins)
@H113

November, 7 (Fri) Suzukake 16:45 onwards (up to 30 mins)
@J233

You may attend at whichever campus is convenient for you.

 

4. Self-introduction sheet prior corrections

People who wish to get their sheets corrected beforehand, may get them corrected by specially appointed Professor Ryuta Masuzawa who has been serving as Career Advisor at TIT and Chief coordinator of Innovator and Inventor Development Platform (IIDP) for many years.

Accepted till November, 8 (Fri).

Applicants are requested to send it as an email attachment to the IIDP office, mentioning "FP Self-introduction Correction Request" in the subject line.

Format: Microsoft Power Point (It may not be possible to reply with revisions if any other format is used)
If you do not receive a reply within "3 business days" (not including weekends and national holidays) from sending, please send another email to the office to seek confirmation.

 

All contact addresses:
Innovator and Inventor Development Platform (IIDP) FB office
ciidp@jim.titech.ac.jp

Office hours (based on standard business hours. Weekdays 09:00 to 17:00 hours)

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10/14/2014

December, 4 (Thu) Fusion Project (end of application acceptance)

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Period for accepting these applications has ended.

Applications of participants of "Fusion Project" who wish to make a private presentation will be accepted before DCF on December, 4.
(All postdoctoral researchers enrolled in doctoral programs of TIT, or affiliated with the TIT laboratory can also participate)
A prior registration separate from DCF is required for fusion project.
(Participants cannot register on the day of event)

The Fusion Project (FP) is a poster session by doctoral personnel (students of doctoral programs and postdoctoral researchers), but is absolutely different from conference presentations as it is not restricted to graduate course, specialization, or expertise, and the poster are only viewed by corporate people exhibiting at DCF.

It is a platform for pitching oneself through research contents or one's own research contents to people who may have different specializations or different standpoints.
(From among the people visiting from the companies, there may be a lot of people from departments other than research and development)

Productive Leader Inventor Platform (PLIP) was developed as a predecessor to the Innovator and Inventor Development Platform (IIDP), through which a great number of doctoral personnel got employment and internship in companies as a chance of FP.

DSCN1911.JPG
Picture of previous year's fusion project
Click here to express interest in participation or make other inquiries:

In order to apply, fill in the required fields in the following application form and send as an email attachment with "Wish to participate in FP" in the subject line.
You participation will be confirmed once you receive an acknowledgment reply from the office.

(Based on the application form, "anonymous" profiles will be presented to the attending companies before the event. It is recommended you include your research accomplishments and make your pitch without going too overboard.)

[Reference] For people who have applied for participation in FP

You may use contents that have already been used at academic conferences in your posters to be presented.
(However, it is advisable to make a fresh printout)
Adjust the posters to a size that can fit the panel to which it will be pasted (up to 1700 mm x 1500 mm).

 

[Self-introduction sheet]

A self-introduction sheet is not a form, but a tool through which you can pitch yourself.
We have provided a sample self-introduction sheet used in the past, but please create yours considering originality, impact, and necessary and sufficient information.
If you want, you can also get your self-introduction sheet corrected from the Chief Career Adviser of IIDP, Professor Masuzawa.
Please send a correction request to the above email address.
(Requests for correction will be accepted until November, 8.)
(If sent in a format other than PPT, replies will have to be provided as comments only because it will not be possible to edit the manuscript.)

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10/09/2014

IIDP Graduate School Career Course Orientation Material

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IIDP Graduate School Career Course Orientation was held on October 2nd and 6th.
The materials have been uploaded on the following links.
Always check the "latest version" of the following as they are updated from time to time.
Orientation (10/2 @Ookayama. Inaugural message from Tetsuya Mizumoto, Head of IIDP and University Vice President.

Orientation picture

To get an overall understanding, first read Orientation materials October 2014.pdf.


All new D1 students who enrolled in October are requested to first check whether or not their respective departments have made enrollment in the IIDP career subjects mandatory.
Apart from new D1, this is not applicable for D1 students whose department does not make IIDP career subjects mandatory or those belonging to the Leading Program.
Mature-age adult students or international students may also be exempt from attending the course if their GAs are satisfied as per their department's judgment.

Everything, including detailed material, has been uploaded on the following links.

01.IIDP Pamphlet.pdf

02.Orientation material October 2014.pdf

04.(For orientation in later term) Summary of graduate school career courses 20140919.pdf

06.PLP Development Training (Orientation material October 2014)-3.pdf

08.Mid-to-long term personnel exchange matching system.pdf

10.ALP Training 1 (TA) Recruitment information_20141007.docx

12.programguide(English ver).pdf

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09/30/2014

Orientation for D1 students enrolled in October IIDP, October, 2 (Thu) and October, 6 (Mon)

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Orientation is being held for D1 students enrolled in IIDP starting in October on October, 2 (Thu) and October, 6 (Mon) at Ookayama and Suzukake campuses. Both campuses are linked.

Appointment is not required. New D1 students enrolled in October can walk in at their convenience.
(Time required, up to 1 hour)
October, 2 (Thu) 13:30, Ookayama S223 (linked to Suzukake J233)
October, 6 (Mon) 15:30, Suzukake J233 (linked to Ookayama S223)

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